Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A táplálékkiegészítők!

2013.01.20

"Fúj, ez ilyen porokat szed!" Mondja ezt a sok nyomorult tudatlan paraszt aki gyros-al a kezében feszít az utcán, otthon meg a tükör előtt sír, hogy egy dagadt fos. Na, az ilyen emberek remélem, nem olvassák a blogom. Súlyos tévedések vannak ugyanis a táplálék kiegészítőkről, dacára annak, hogy ma már azért nagyon könnyen utána lehet ám nézni a dolgoknak, illetve mindannyian tudjuk, legalábbis én igen hogy mennyire szopatják az ilyen gyárakat-gyártókat az egyes erre kitalált szervek. Hogy miért is vannak akkor a boltok polcain szép színes dobozok, amiket sportoló nyelven "tápkieg-nek" nevezünk? Nagyon egyszerű azért mert jók! A táplálék kiegészítők ugyanis a sportolók és NEM SPORTOLÓK egészségét szolgálják. Nem tudom pontosan hány féle tápkieg van, de gyanítom, hogy több ezer. Ezek egy része vitamin készítmény, de vannak fehérje készítmények, energizálók, zsírégetők, kifejezetten sportolóknak szánt teljesítményfokozók stb. Ezek mindegyike teljesen természetes alapanyagokból előállított SZIGORÚAN DOPPING MENTES termékek. Nyílván nem is lehet más, mert az ÁNTSZ meg a többi azonnal lekapná a boltok polcáról és lehet, a boltot is lekapná a térképről. Az ilyen dolgokkal nem lehet játszani. Aki okos az tudja, hogy patikákban vitamint venni baromság. Miért vennél patikában kis mennyiségű vitamint, mondjuk C-vitamint, ha nagyobb mennyiségben és mégis sokkal olcsóbban megkapod azt egy tápkieg boltban? Sajnos kihasználja a gyógyszeripar azt az elterjedt hülyeséget, hogy tápkieg-et venni nem szabad. Ezért adhatja bármilyen áron a patika a vitaminokat, mert a sok hülye ott fogja megvenni, mert egy tápkieg boltba nem mernek bemenni. Nektek azonban most már megvan a tudásotok és a lehetőségetek, hogy végre kíméljétek a pénztárcátokat.

calciummagnesiumscitec.jpgscitec-c-1100.jpegscitec-multipro-vitamin.jpg

 Akkor elsőnek beszéljünk a fehérjéről, mint tápkiegről. Több féle eredetű fehérjéből is tudunk választani a piacon attól függően, hogy mennyi pénzünk van vagy, hogy mire vagyunk esetleg allergiásak illetve, hogy mennyire komolyan vesszük az adott sportot. Felsorolás szinten van tejsavó, tej, tojás, kazein, szója és mostanság már marha protein is. Ezen kívül vannak olyan fehérjék, amik ezek kombinációi. A felsoroltak közül a tejsavót tartják a legjobban hasznosuló fehérje kiegészítőnek. Nagyon sokan erre esküsznek. Szerintem ez egy kicsit a reklám is, mert mindenhol azt sulykolják belénk sportolókba, hogy a tejsavó a legjobb a többi meg szar meg minden. Én közel egy éve hogy 100%ig minőségi táplálkozásra álltam rá és bevallom mindez idáig szója fehérjét illetve kevert fehérjét vettem. És láss csodát izmos lettem. Lehet, hogy a tejsavó a legjobb, de nem kell a többit se lehúzni. Nyilván aki laktóz érzékeny annak esetleg (nem biztos) nem lesz jó a tejsavó. Az ilyen emberek és azok, akiknek nincs, annyi pénzük nyugodtan választhatják a szója fehérjét illetve a kevert fehérjét. Nem akarok belemenni abba hogy melyik fehérje hogy készül, mert unalmas lenne és kb. ki nem szarja le. A nevéből adódóan is látszik, hogy mit tartalmaz. Azt még hozzá kell tennem, hogy bármilyen fehérjét veszel abban nem csak fehérje van általában hanem rengeteg vitaminnal is meg van erősítve. Ez sem éppen hátrány bár a vitamint érdemes külön bevinni, de ezt majd később. Ha megnézünk egy adagolókanál fehérjét (általában 30gr), abban jó esetben van 20-25gr közti fehérje 1-3gr szénhidrát és 1-2gr zsír. Ennyi fehérjét, ha normál kajából akarnánk bevinni, akkor meg kéne enni kb. 100gr csirkemellet vagy 250gr túrót. Így elmondhatjuk, hogy a fehérje porok igazából koncentrált táplálékok. Kis mennyiséggel is bevittünk annyi fontos fehérjét és egyéb fontos tápanyagot, amit csak nagyobb mennyiségű ételből tudtunk volna. Ráadásul mivel vízben van feloldva sokkal gyorsabban hasznosul a szervezetben, mint a szilárd táplálék. És még az íze is finom. Mivel inkább kívülállóknak írom ezt, így nem megyek bele abba, hogy felszívódási idő szempontjából is meg lehet különböztetni a fehérje porokat: koncentrátum, izolátum és hidrolizátum a három csoport. Ezekkel, kezdő szinten még ne foglalkozzunk. Aki úgy dönt, hogy minőségi étrendet és így egy minőségi életet kíván elkezdeni annak mindenképp ajánlatos a fehérje turmix napi fogyasztása akár étkezés helyett, mellé vagy csak simán, amikor kedvük van. Ne higgyük el, amit a média és a különböző fos magazinok írnak a táplálék kiegészítőkről. Ezek a termékek értünk, az egészségünkért lettek hosszú évek alatt kifejlesztve. Utálok reklámozni de ITT mindent megtaláltok amire szükség lehet... folytatjuk

100-whey-protein-2350.jpgscitec-uber-milk.jpg100-casein-complex.jpgsciteceggpro935g_1287910275.jpgscitecsoypro910g_1287912092.jpgpromix-3021g.jpg918984_big.jpg

A második téma, amiről beszélni akartam kicsit az a vitaminok. A vitaminok tulajdonképpen mikro tápanyagok, amelyek az egészségünk és vitalitásunk megőrzéséért felelősek illetve segítik azt. Sajnos, manapság amikor az embernek kajára sincs pénze finoman szólva is háttérbe szorulnak ezek a termékek. Ezek után nem is csoda, ha feszt gyengék, letargikusak vagy betegek vagyunk. Ami persze nagyon kedvez a gyógyszeriparnak, mert tömegesen adhatja el a drága gyógyszereket nekünk, amin ők jól meggazdagodnak, mi pedig meggyógyulunk, hogy aztán újult erővel lehessünk megint betegek. El lehetne ezt kerülni vagy legalábbis jelentősen csökkenteni a megfelelő vitamin bevitellel. Én nem tartom értelmes dolognak, amikor valaki C-vitamint vesz, és azt mondja, hogy ő szed vitamint. Igen ő szed EGY fajta vitamint. És a többivel mi lesz? Szükség lenne rengeteg féle vitaminra, de ha ezekből egyet viszünk be, akkor mégis mit várunk? Nem érdemes külön-külön megvásárolni minden féle vitamint, mert egy az, hogy rámegy a gatyánk is, kettő hogy úgy is lesz olyan, amit nem tudunk külön megvenni. Na, ilyen esetre találták ki a multi vitamint. A multi vitaminok kis vagy akár nagy dózisban tartalmazzák azokat a legfontosabb vitaminokat, amikre szükségünk van. És nagyon fontos hogy egymáshoz képest OPTIMÁLIS arányban tartalmazza ezeket. Így nem borul fel a vitamin háztartásunk. Persze röhej, de a vitaminoknál is hallani ilyet a médiából, hogy jaj, a túl sok vitamin káros. Ez megint valahol a gyógyszeripar lobbija, hogy nehogy már merjünk sok vitamint enni, mert akkor ugye nem leszünk betegek, az meg nekik nem üzlet. Ne féljünk a multi vitaminoktól, mert tökéletes arányban vannak benne a dolgok. A vitamin bevitel nagysága attól is függ, hogy mennyire terheljük fizikailag a szervezetünket és a testünket. Ezért van az, hogy a sportolóknak szánt multi vitaminok nagyobb akár 2-3x-os dózisban tartalmazzák ugyan azt, mint amit az átlagembereknek szántak. De ha te nem edzel viszont kimerítő munkád van, nyugodtan szedhetsz sportolóknak szánt vitamin adagot. Sőt ha titkárnő vagy aki csak a seggén ül egész nap, nyugodtan szedhetsz te is nagyobb adagot, mert a világon semmi bajod nem lesz tőle. Ez egy tény, nem kell hinni a kamuhíreszteléseknek. Megint reklám blokk érkezik, mert ismét megmutatom mit érdemes venni, ami a legjobb multi vitamin készítmény jelenleg a piacon. Szóval ITT találod. Ja, amúgy leszögezem, hogy ez nem reklám oldal és semmilyen kapcsolatban nem állok ezekkel a cégekkel így nyilván nem kapok pénzt ezért. Csak olyat ajánlok, amit már próbáltam vagy tudom, hogy jó... folytatjuk

euro_vita-mins_20130117155414.jpg

multi.jpgscitec_liquid-mega-vit-1000ml_1.jpg26112012_scitec_nutrition_winter-x.jpg

És akkor még pár szót a speciálisan sportolóknak készített tápkiegekről. Ezek olyan TERMÉSZETES ALAPANYAGOKBÓL előállított termékek, amiktől valamilyen fizikailag megnyilvánuló hatást várunk el. Jó példák erre a különböző energizálók (teljesítményfokozók) amelyek jól jönnek, ha egy keményebb meló után szeretnénk edzeni. Ezen termékek fokozzák a szellemi és fizikai állóképességünket is mivel az edzéshez mind szellemileg mind fizikailag ott kell lenni a sérülés elkerülése végett. Nem kell itt nagy csodákra gondolni ezek a cuccok nagy része is a jó öreg koffein és taurin élénkítő hatását használják ki, kiegészítve még jó pár hatóanyaggal, legalábbis a komplexebb energizálók. Olyan mintha jól bekávéznál csak egy kicsit finomabb és egészségesebb, valamint jobban be tudod osztani hogy miből mennyit vigyél be. Esetleg diákoknak vagy komoly szellemi és/vagy fizikailag megterhelő munkát végzőknek is ajánlatos ezen termékek használata tehát elmondhatjuk, hogy ismét nem csak sportolók vannak a középpontban. Ezeken kívül még sok más termék van, amik az edzést segítik, gondolok itt a tesztoszteron fokozókra, nitrogén-oxid fokozókra, edzés előtti bedurrantókra stb. De kezdő szinten ezeket még nem kell használnunk. Az energizálók meg természetesen mehetnek bárkinek. Nyugodtan le lehet váltani a reggeli kávé/cigi párost ilyenekre, mert mindenképpen jobban jártok. Ja és az elmaradhatatlan reklámblokk ITT is befigyel, ahol a szerintem legjobb energizáló terméket látjátok, ami mind mentálisan mind fizikailag sokat segít bárkinek. 

hot-blood-20-300-g.jpgscitecmentalfocus_1287911540.jpgpow3rd-2.0-350g.jpgscitec-caffeine-66.jpgscitec-taurin.jpg

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.